Гравійні велосипеди
Гревел, грейвел або гравійник це слово миготить у сленгу будь-якої людини, яка цікавиться велосипедами. З'явившись приблизно в 2017 році гравійні велосипеди набули величезної популярності і здобули цілу армію шанувальників по всьому світу.
Що таке gravel (гревел)?
Слово «gravel» перекладається як гравій, тобто. велосипед для гравійних та ґрунтових доріг. Якщо розібратися, гравійник представляє те, з чого зароджувався гірський велосипед. Катання на велосипеді не повинно обмежуватись лише асфальтом, тому спортсмени шукали способи адаптувати дорожній байк для бездоріжжя. Але гірський велосипед пішов в іншому, екстремальному напрямку, а ось байка для легкого бездоріжжя не залишилося. З іншого боку, такий напрямок як циклокрос, вже був придуманий раніше і він дуже схожий на гравійник, але не набув такої популярності, а став суто спортивною дисципліною.
Gravel є велосипедом на широких колесах діаметром 28”, теж має кермо “баран”, але як і туринги, посадка на ньому схожа з MTB. Найчастіше попереду стоїть лише одна зірка, як і на сучасних гірських. Тут ми підходимо до відмінностей гревела від турингу та циклокросу. Відрізнити їх не так просто, адже на картинці ці велосипеди дуже схожі між собою.
У чому відмінності гравійного велосипеда?
- Як і говорилося вище – посадка. Кермо знаходиться на тій же висоті від землі, що і на велосипеді для крос-кантрі. Навіть враховуючи той факт, що на гравійниках, як правило, стоять жорсткі виделки без амортизації. Секрет комфортної посадки криється в продуманій геометрії. Велосипед загалом весь довший, колісна база більша, а кермовий стакан вищий. Всі ці зміни роблять більш комфортним і стабільним. Геометрія є ключовою відмінністю від циклокросу.
- Всі велосипеди виготовляються з алюмінію, а дорожчі моделі з карбону. Навіть на найпростіших алюмінієвих гревелах стоятиме карбонова вилка. Це головна відмінність від турингів.
- Вага. За рахунок використання легких матеріалів, вага гравійника значно нижча за туристичний байк, і не перевищує 10 кг.
- Трансмісія. Тут гревели переймають ідею від гірських велосипедів, саме перехід однією зірку спереду. Зараз ще зустрічаються моделі із двома зірками, але поступово виробники відмовляються від передніх перемикачів на користь трансмісії 1*11. Прохідність та вага тут у пріоритеті. А в туристичних навпаки – важливі знижені передачі і дві зірки спереду є нормою.
Для кого gravel?
Якщо Ви весь час каталися на шосейнику і вирішили спробувати бездоріжжя – це буде чудовий вибір. Всі відзначають м'якість та комфорт, коли пересідають на гревел. Після гірського велосипеда гравійник може здатися навпаки занадто жорстким, а кермо буде незручним. Але якщо Ви на крос-кантрійному байку катаєтеся в основному асфальтом на великі відстані, то гравійник точно варто розглянути. І швидше за все він Вам дуже сподобається.
Висновок
Зараз гравійні велосипеди займають свою нішу в асортименті практично будь-якого великого виробника байків. Вони відмінно підходять для лісових доріг та розбитого асфальту. Це буде гідна альтернатива шосейнику, якщо у Вашому регіоні погані дороги. Велика кількість ґрунтовок між селами дозволять повною мірою насолодитися катанням на гревелі та місцевими пейзажами. Купити гравійний велосипед у Запоріжжі можна у веломагазині Futen bike або замовити у нашому інтернет-магазині futenbike.com.ua